Interim intern begeleider

Tijdelijke ondersteuning

 

Soms heeft een school behoefte aan een tijdelijke intern begeleider, iemand van buiten de school die meekijkt naar de geboden zorg binnen de school.

Willemijn Sterke is een interim intern begeleider met veel ervaring. Ze kan voor korte of langere tijd meedraaien binnen de school en vanuit een onderling afgesproken opdracht werken. Bent u op zoek naar meer structuur binnen de zorg? Moet het stukje analyseren van resultaten onder de loep genomen worden? Of moet de zorg gaande gehouden worden terwijl de vaste intern begeleider met zwangerschapsverlof is? Alles kan.

Heeft uw school behoefte aan een interim intern begeleider, neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Beschikbaarheid

Willemijn is weer beschikbaar voor nieuwe opdrachten per: 1 augustus 2021.

Wilt u eerder kennismaken met Willemijn? Neem dan gerust contact op via 06-40369350 of vul het contactformulier onderaan deze pagina in.

Prijsindicatie

Afhankelijk van de inhoud van de opdracht is het start uurtarief €67,50 per uur (exclusief 21% BTW).

Reiskosten: €0,25 per gereden kilometer (exclusief 21% BTW).

Bij een opdracht waar gekozen wordt voor een verblijf in plaats van heen en weer reizen, worden deze kosten in rekening gebracht.

Contactformulier

9 + 7 =

Eerdere opdrachten

Om een indruk te geven vindt u hieronder enkele interim opdrachten die eerder uitgevoerd zijn:

l

OBS de Zevensprong, Amersfoort

Binnen de school richtte ik me in eerste instantie op de groepsprocessen en het coachen van de leerkrachten. Doordat de vaste intern begeleider uitviel, heb ik vervolgens de gehele zorg op me genomen.

We hebben extra ingezet op goede analyseren van gegevens en vervolgens met elkaar keuzes maken in welke aanpak een positief effect op de resultaten kan hebben.

Ik ben iets meer dan een jaar op de Zevensprong geweest.

Peter Petersenschool, Haren (Gr)

Bijna anderhalf jaar mocht ik verschillende opdrachten uitvoeren. Wat begon als een zwangerschapsvervanging, mondde uit in duo-IB toen de vaste intern begeleider besloot minder te gaan werken. In de overgangsfase naar een extra intern begeleider, heb ik de bovenbouw op me genomen.

Nadat de nieuwe intern begeleider aangesteld was, kreeg ik de mogelijkheid om meer te coachen. Ik heb de leerkrachten begeleid in het inzetten van collegiale consultatie en het geven van professionele feedback. Ook hebben we met video in de groepen gewerkt, om de leerkrachten bewust te maken hoe zij voor de groep staan.

I

CBS de Fontein, Damwoude (Fr)

De opdracht begon als zwangerschapsverlof. Uiteindelijk is de opdracht een jaar lang geworden door persoonlijke omstandigheden van de intern begeleider. 

De school zat in de transitie om te fuseren met de andere christelijke school van het dorp. Het draaide daarom veel om het gelijk trekken van de zorg en andere afspraken binnen de school. Binnen de stichting is gekozen om te gaan werken met Focus-PO, waardoor ik de gelegenheid kreeg om ook deze training te volgen.

En dit alles gebeurde met regelmaat in het Fries. Na een jaar kan ik zeggen dat ik geen Fries spreek, maar het wel prima versta als ik in grote lijnen weet waar het gesprek over gaat.

CBS Eben-Haëzer, Kamerik (Utr.)

Door uitval van de intern begeleider ben ik een jaar op de Eben-Haëzer geweest. Een school waar de zorg goed op orde is en er op detail wat punten bijgeschaafd konden worden.

Ik mocht met een klein, professioneel team werken. Gedurende het jaar dat ik er was, vond ook de wisseling plaats van interim directeur naar een nieuwe vaste directeur. Voor het team was er veel wisseling als het gaat om interimmers binnen de school. Ze hebben dit heel goed opgepakt.