Hoe heb je jouw klaslokaal ingericht? Zijn de looproutes duidelijk, is er structuur zichtbaar in je inrichting? De uitstraling van je klaslokaal kan veel zeggen over jouw stijl van lesgeven en jouw klassenmanagement. Zelfs het klimaat in jouw groep kan gekoppeld worden aan de inrichting. Is je inrichting logisch en op orde, dan kun je sneller een duidelijke structuur in je groep aanbrengen. Bij een onlogische inrichting en veel overbodige spullen in je lokaal ontstaat er sneller een onrustig klimaat waarin je harder moet werken om de leerlingen betrokken te houden bij de les.

Zitten de leerlingen in rijen, in groepen, aan groepstafels of losse tafels? Dit alles bepaalt jouw manier lesgeven en de uiteindelijke resultaten van jouw leerlingen. Wil je leerlingen veel laten samenwerken, maar moet je daar je inrichting voor veranderen gedurende de les? Je zult dan al snel minder vaak samenwerkingsvormen inzetten vanwege zo'n wisseling.

KlassenmanagementDe mogelijkheden

Sterke Begeleiding biedt de mogelijkheid om een keer met je mee te kijken naar je klasseninrichting, je management en je structuur. Samen bespreken we waar je tegenaan loopt en wat de oorzaak daarvan kan zijn. We stropen de mouwen op om je inrichting aan te pakken, mee te denken over waar je je boeken, schriften, nakijktafel, instructietafel in je klas zet. Dit alles om je zo optimaal mogelijk gebruik te laten maken van jouw lokaal.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. We komen langs voor een leerkracht/klas, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen dat we schoolbreed kijken naar de inrichting van de diverse lokalen en de verschillende leerkrachten. Zelfs de ruimten buiten de lokalen kunnen bekeken en aangepakt worden om rust en structuur te creëren binnen het schoolgebouw. We geven tips en adviezen, maar helpen ook met sjouwen als je direct aan de slag wilt! Sterke Begeleiding wordt dan simpelweg 'Sterke Sjouwers'.

Let op: we werken met het materiaal wat op school aanwezig is, aanschaf van nieuwe materialen wordt, indien nodig, altijd door de school zelf gedaan en bekostigd.